Lady Melina

Nasz jacht, to Bruce Roberts 432. Poniżej przykładowe rysunki (źródło: http://www.bruce-roberts.com/public/HTML/descriptions/Roberts432_description.htm).

r432-02[1] r432-03[1]

Nr rej.: POL16740   Znak wywoławczy: SPS3462    MMSI: 261032970

Lady Melina jest stalowym keczem o długości 43 ft. Genua tradycyjna na rolfoku. Fok wewnętrzny samohalsujący, też na rolfoku. Grot i bezan są chowane do lazyjacka. Szyjemy w tej chwili żagle sztormowe. Robocza powierzchnia żagli, to ok. 100 m2. Nie mamy spinakera. Jeden z kabestanów służący do stawiania grota jest elektryczny. Wszystkie liny sprowadzone są do kokpitu.

Silnik Mercedes 600 marynizowany – 75 KM. Zbiornik paliwa na 350 l. Zasilanie z alternatorów, elektrowni wiatrowej, dwóch paneli słonecznych i oczywiście z kei. Nie mamy agregatu prądotwórczego. Instalacja 12V dla większości odbiorników i 24V dla windy kotwicznej. Przetwornica 150W.

Sterowanie przy pomocy koła sterowego w centralnym kokpicie. Mamy autopilota, ale nie mamy samosteru wiatrowego (jacht pięknie uzyskuje samosterowność przy odpowiednim ustawieniu żagli). Log, sonda, wiatromierz oczywiście też są. I dwie lornetki. I trzy kotwice.

Wyposażenie nawigacyjne, to UKF-ka ICOM stacjonarna i ręczna, radar Furuno, Navtex. AIS z GPS sprzężony jest z dużym komputerem pokładowym przy stoliku nawigacyjnym i ploterem 9″ przy kole sterowym. Na obu urządzeniach zainstalowany jest program MaxSea z kompletem aktualnych map.

Środki bezpieczeństwa, to 8-osobowa tratwa ratunkowa, 8 kamizelek pneumatycznych, 8 kapoków o max. wyporności, 3 komplety wąsów, Epirb, komplet pirotechniki.

Jacht ma 8 koi. W kabinie dziobowej są dwie typowe łączone, w rufowej 2 + 1, jedna jest w tzw. kapitańskiej, którą nazywamy karcerem i dwie w mesie na siedziskach przy stoliku (można ewentualnie dołożyć tu 9-tą osobę, bo jest odpowiednie na to miejsce, ale najlepiej tylko na postoju, awaryjnie). Pościel, koce, śpiwory, ręczniki i ew. poduszeczki, należy zabezpieczyć we własny zakresie.

Jest jedno WC z prysznicem i ciepłą wodą, mała lodówka, coolbox, który jest dodatkową głęboką lodówką, kuchenka dwupalnikowa na gaz, komplet wyposażenia kambuzowego na min. 8 osób. Zbiorniki na wodę ok. 350 + 2 *80 l z filtrami osmozy. Ogrzewanie Webasto.

Kąpiel w morzu ułatwia rufowy pomost kąpielowy. Stając na kotwicy łączność z lądem umożliwia 3-4 osobowy ponton z silnikiem elektrycznym.

Parę zdjęć wnętrza: Kajuta dziobowa i kingston z umywalką i prysznicem.

62253488_2383314191744970_3620463766157656064_n 62453036_454766421763495_4243650464106676224_n

Mesa LB od dziobu ku rufie i kambuzowi oraz od zejściówki ku dziobowi.

62121483_398346924355262_6720540395559714816_n 62147974_402990083638213_2971415253348253696_n

Mesa PB od dziobu z widokiem na zejściówkę, kajutę kapitańską i stolik nawigacyjny

62270518_2252165428370128_4861490937089490944_n 64222655_874048236262708_8931040714259693568_n

Kambuz od rufy i od mesy

20190314_134531m 62408215_2359823627620431_70908827725201408_n

Kajuta rufowa prawa i lewa burta.

62170137_609846879418903_2256638949042683904_n 62158253_400572377214388_7906186853722619904_n

Silnik pod zejściówką i bebechy maszynowni

31 62322489_332508894086351_8506465162482417664_n

No i kajuta kapitańska zwana karcerem…

62264672_724657964599177_4908476693896757248_n