Wszystkie wpisy, których autorem jest Bolek

Porto Venero

15 marca, piątek

Wypłynięcie Lady Meliną przez ujście Arno pod 3-metrowe fale przyboju oraz przy zmiennych głębokościach było bardzo ciekawym doświadczeniem. Biała ściana kłębiących się bałwanów nie nastrajała optymistycznie. W rezultacie znowu udało się.

Pod wieczór stanąłem w przepięknym porcie Porto Venero koło La Spezi.

Zdjęcia mam nadzieję umieścić.

Roboczo

12 marca, wtorek

Aliśka już w poniedziałek nas porzuciła i pojechała oglądać to i owo w okolicy. A my, jak zwykle, tyramy. Zwłaszcza, że stwierdziliśmy, że nie ma co wypływać pod fale piętrzące się na morzu. A wieczorami owszem, owszem, spotykamy się z zaprzyjaźnioną załogą Venatora stojącego tuż obok. Tu nam dobrze.

Ruszamy w bój

10 marca, niedziela

Jest południe. Siedzimy w czwórkę (oprócz Wojtka C., Leszka G. i mnie również Aliśka Chorążykiewicz, która ma umilić nam podróż) na lotnisku we Wrocławiu i czekamy na samolot do Bolonii. Stamtąd autkiem dotrzemy do Pizy. Tam w marinie zrobimy ostatni lifting naszego jachtu, sprawdzimy na wodzie i ruszamy. Będziemy sprawozdawać.

Co się robi na Melinie?

26 lutego, wtorek

„Co się robi na Melinie?”, to tytuł przewodni kolejnego Czwartku Klubowego organizowanego przez zaprzyjaźniony Jacht Klub Wrocław. Oczywiście odbędzie się on w czwartek 28 lutego o godz. 1930 na barce Irena ulokowanej naprzeciw gmachu głównego Politechniki. Będę się wywnętrzał osobiście.

JK Wrocław prowadzi nieprzerwaną działalność. W najbliższym czasie w ramach kompensaty zimowej w marcu (15-17) zaprasza na wycieczkę skiturową, a tematy kolejnych Czwartków, to:

7 marca – Marcin Zimnowłodzki – Skoki ze spadochronem

14 marca – Kapitan Remigiusz Trzaska – Dolnośląska Szkoła pod Żaglami 2018. Relacja z rejsu.

21 marca – Bogdan Skut – Regaty, regaty, regaty. Akademia Żeglarska

Marina di Pisa po raz trzeci

12 lutego, wtorek

Dzisiaj w nocy po raz trzeci tej zimy jedziemy do Włoch. Do stałego składu (Wojtek C., Kobra, Maciek R. i ja) dochodzi Leszek Gruszewski. Wieziemy ze sobą m.in. naprawione 4 żagle, zatestowaną tratwę, lepsze sprzęgło i wiele innych rzeczy do zamontowania na jachcie. Mamy nadzieję, że zlecone Włochom roboty malarskie burt i części podwodnej będą zakończone i w piątek zwodujemy Lady Melinę. No, zobaczymy…

Ma być słonecznie, bezwietrznie i ciepło 11-13 st. C

Na roboczo w Pizie

21 stycznia, poniedziałek

Od paru dni Lady Melina stoi na suchym na brzegu rzeki Arno w marinie Arnovecchio w Marina di Pisa. Przez ostatnie pięć dni (od środy do niedzieli) we czwórkę (Wojtek Codrow, Jurek Żurowski, Maciek Rukasz i ja) pracowaliśmy we Włoszech przy przygotowaniu jachtu do sezonu. To była nasza już druga robocza wizyta. Przywieźliśmy ze sobą farby i zleciliśmy miejscowym fachowcom malowanie burt i części podwodnej. Poza tym sami wykręcaliśmy, przykręcaliśmy, uszczelnialiśmy, wyjmowaliśmy, wkładaliśmy, przenosiliśmy, przekładaliśmy, zdejmowaliśmy itp., itd., etc. Do kraju przywieźliśmy m.in. żagle do przeglądu, tratwę i pasy ratunkowe do atestacji. Dzieje się.

20190117_133705m 20190117_083346m

Wstępny plan 2019

31 grudnia, poniedziałek

Naszym celem na rok 2019 jest Szkocja. Do przepłynięcia byłoby ok. 5500-6000 Mm, czyli jakieś 150 Mm tygodniowo.

LM 2019 1

Styczeń – przygotowania do sezonu w Pizie

Luty, marzec – Włochy, Korsyka, Francja, Baleary, Hiszpania, Gibraltar

Kwiecień, maj – Portugalia, Hiszpania, Zatoka Biskajska, Francja, Kanał Angielski, Wielka Brytania

Czerwiec, lipiec – Szkocja, Irlandia Płn.

Lipiec, sierpień – Irlandia, Kanał Angielski, Francja, Zatoka Biskajska

Wrzesień, październik – Hiszpania, Portugalia, Madera, Wyspy Kanaryjskie

Listopad, grudzień – Wyspy Kanaryjskie, Wyspy Zielonego Przylądka…

——————————————————————————————————————

Do wszystkich, ogólnie ujmując, członków Wrocławskiej Asocjacji Przyjaciół zaczynam wysyłać poniższy mail. Jeśli jeszcze do Ciebie nie dotarł, zareaguj wyprzedzająco…

W ostatni dzień starego roku przygotowaliśmy wstępny plan rejsów na rok 2019 dla Lady Meliny. Na pewno popłyniemy z Włoch przez Francję, Hiszpanię, Portugalię, Zatokę Biskajską, Kanał Angielski i będziemy chcieli być w lecie w Szkocji. A potem… to zależy m.in. od Twojego (Waszego) zainteresowania. Podstawowy wariant powrotu, to popłynięcie ze Szkocji na zimę na Wyspy Kanaryjskie i dalsza eksploatacja jachtu w ciepłym. Wariant zapasowy, to zimowanie w Polsce – brrr.

Ponieważ chcemy ustalić harmonogram rejsów, proszę o jak najszybszą odpowiedź na temat poruszony niżej.

Czy chcesz otrzymywać raz na jakiś czas informacje o LM? Jeśli nie, to dziękuję i przepraszam za zawracanie głowy.

Jeśli tak, to czy interesuje Cię pływanie w roku 2019 na Lady Melinie? Jeśli nie, to szkoda, ale zawsze możesz zmienić zdanie.

Jeśli tak, to czy chcesz popłynąć jako: a) kapitan ze swoją załogą, b) kapitan bez swojej załogi, c) kapitan lub załoga, d) tylko załoga?

Podaj interesujące Cię konkretne etapy, terminy lub lokalizacje dla wybranych wariantów a, b, c, d.

Na wszelki wypadek proszę o weryfikację adresu e-mail i nr telefonu. A zawsze zapraszam do śledzenia naszej strony http://melina.wroclaw.pl/ i być może niebawem również profilu na Facebooku.

Szczęśliwego Nowego Roku i oczywiście Stopy Wody Pod Kilem!

———————————————————————————————————————–

Bolek Rudnik – w imieniu Yacht Clubu MELINA Wrocławskiej Asocjacji Przyjaciół

Lady Melina z WOŚP na Wigilię

24 grudnia, poniedziałek

W Wigilijny wieczór składam życzenia wszystkiego najlepszego wszystkim tym, którzy pływali na starej Melinie, tym, którzy pływali na nowej Lady Melinie oraz tym, którzy dopiero będą pływali razem z nami.

Dzisiaj wystawiona została koja na tygodniowym rejsie na Lady Melinie na aukcji w ramach 27. finału Fundacji WOŚP. Zaglądnijcie i licytujcie lub zaproście znajomych do wspólnego rejsu z WOŚP.

Znak-towarowy-WOŚP 529-zuhCxWng-ct_WmnT

Etap 81: Melina na Arno

24 listopada, sobota

„Właśnie zobaczyłem, że Tadek z ekipą przycumowali Lady Melinę trochę przed 16:45 na Arno longside, chyba do swojego jachtu, w marinie Nautica 180″ - donosi Andrzej.

2018-11-24-Pisa Arno Nautica 280 2018-11-24-Pisa Arno Nautica 280-c

Owszem, tutaj Lady Melina będzie przechodziła lifting po 1,5-rocznej żegludze.

2018-11-24-Pisa Arno Nautica 280- b 2018-11-24 Arno - Nautica 180

Etap 80 – epilog

23 listopada, piątek

Tak, cel został osiągnięty. W tydzień we dwójkę przepłynęliśmy spod Neapolu do Pizy. To 293,5 mili, które pokonaliśmy w prawie 68 godzin, z tego aż 49 godzin na żaglach, a w zasadzie na genui.

No to do następnego rejsu!

Krzywa wieża w Pizie nasza!

22 listopada, czwartek

Rano pojechaliśmy do Pizy.

IMAG0085m IMAG0175m

Tak, krzywa wieża jest krzywa!

IMAG0110m IMAG0144m

Pokręciliśmy się wśród tłumu turystów i zwiedziliśmy piękne wnętrza zabytków,  gdzie m.in. odsłuchaliśmy niesamowitego brzmienia śpiewu. Usiedliśmy w pobliskiej knajpce, zjedliśmy obiad i wróciliśmy do mariny. Przed północą przyjechał z ekipą Tadek Staniul, dzięki którego uprzejmości będziemy mogli w zaprzyjaźnionej przystani wyremontować naszą Lady Melinę.

Cel został osiągnięty!

U ujścia Arno

21 listopada, środa

Rano zrobiliśmy sobie spacer po pięknym Portoferraio. M.in. weszliśmy na twierdzę i odwiedziliśmy dom, w którym mieszkał w areszcie domowym Napoleon.

20181121_103321m 20181121_103442m 20181121_103519m 20181121_104548m

Następnie pożegnaliśmy się z milą załogą Pogorii i ruszyliśmy na północ. Oczywiście nie obyło się bez przygód… Znowu pięknie wiał lekki półwiatr, więc kontynuowaliśmy żeglugę na genui.

Nie, nie, nie – spokojnie, nie myślcie, że nasze przygody, to coś strasznego. Otóż w nocy, tuż, tuż  przed główkami do portu w Livorno, do którego nie zamierzaliśmy wchodzić, wychodzący prom Moby zapędził nas brutalnie do wnętrza. Tam przedefilowaliśmy wzdłuż baaardzo długiego falochronu i wyszliśmy po pół godzinie z drugiej strony. Po pięciu minutach dopędził nas jakiś ścigacz. To była motorówka Guardia Finanza. Kazali się okazać w całości, oświetlili szperaczem, wypytali o wszystko. Potem wyciągnęli w naszym kierunku podbierak na kiju na ryby, taki, jak na śluzach na Mazurach i kazali tam wrzucić wszystkie dokumenty. I odpłynęli…

Wyłonili się z ciemności po kilkunastu minutach. Tak dopłynęliśmy o północy do Marina di Pisa u ujścia rzeki Arno.

Elba, Portoferraio, Pogoria

20 listopada, wtorek

Ponieważ miało wiać niekorzystnie, postanowiliśmy znowu sobie dać trochę luzu. Popłynęliśmy nieśpiesznie w kierunku Elby. Tam, przy wejściu do portu Portoferraio ścigaliśmy się i robiliśmy różne sztuczki z nadpływającą, dobrze mi znaną, barkentyną STS Pogoria pełną młodzieży na pokładzie.

20181120_154437m IMAG0226m 20181120_164532m IMAG0260m

W rezultacie tych przepychanek stanęliśmy w porcie obok siebie, burta w burtę.

IMAG0334m IMAG0330m 20181120_164609m IMAG0368m

Na godzinę 21 jesteśmy zaproszeni na pokład Pogorii przez Panią Kapitan Annę Kiełbik-Piwońską. Idziemy.

Piombino po dwóch dobach

19 listopada, poniedziałek

Jesteśmy na stałym lądzie w Piombino, a tak po prawdzie, to w Marinie di Salivoli. Po dwóch dobach idziemy się wreszcie wykąpać. Nie w morzu, tylko pod prysznicem. U nas na zewnątrz 11, a wewnątrz 16 stopni, ale u Was ponoć mróz. U nas jest lepiej.